Chat with us, powered by LiveChat

Vilkår og betingelser

Vilkår og betingelser

 

Handelsbetingelser

 

Leveringstid og levering

 

  • Lagerførte varer tilstræber vi at levere inden for 3 uger efter bestilling.  OBS at ved betaling via bankoverførelse levere vi først efter modtagelse af fulde beløb.
  • Øvrige varer og special fremskaffede varer kan have længere leveringstider.
  • I ferieperioderne kan der være længere leveringstider.
  • Vores huse og størrer produkter leverer vi gratis til hele Danmark, dog kun brofaste øer, ved  ikke-brofaste øer levere vi gratis til nærmeste havnefront.
    Ved levering til ikke-brofaste øer aftales en fast leveringspris på forhånd.
  • Levering sker som udgangspunkt med egene kranbiler
  • Vi kan maksimalt opbevare en bestilt vare på vores lager i 1 måneder efter bestilling, med mindre der er tilkøbt ekstra opbevaring.
  • Købt gavekort skal indløses inden for 2år fra bestillingsdatoen – efter denne periode anses gavekortet for ugyldigt og kan ikke længere benyttes.

Vigtig praktisk information

  • Vores biler må kun køre og aflæsse på fast underlag (asfalt,  køre-sten eller andet godkendt underlag til tung kørsel).
  • Vores kran må ikke læsse over bebyggelse eller lignende.
  • Er det mod forventning ikke muligt for os at levere din vare (hverken i haven, ved kantsten eller på anden adresse), så forbeholder vi os retten til at annullere din ordre, samt tillægge et gebyr på fragtomkostninger.

For special fremskaffede varer aftales betingelserne individuelt.

Betalingsbetingelser

  • Kontant, forudbetaling
  • For specialvarer betales forud ved ordre.
  • Betaling kan fortages med Visa/Dankort, Mobilepay, Bankoverførsel eller Finansiering.
  • Vi acceptere ikke udenlandske betalingskort.

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra Sølund Huse. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet. Dette sker oftest dagen før du modtager varer.

Ønskes varen leveret på et senere tidspunkt end vores normale leveringstid, hæves beløbet ved ordreafgivelsen, og varen lægges fysisk på lager indtil ønsket leveringstidspunkt. Varer lagerlægges i maksimum 1 måned – fortrydelsesretten gælder dog fra bestillingsdatoen.

OBS!. Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Ved bankoverførsel er ordreren først accepteret og godkendt når betalingen har fundet sted.

Priser

  • Alle priser er inkl. moms.
  • Ved vare køb hæfter du får den aktuelle salgspris – prisstigninger og evt. tilbud kan ikke blive tilføjet tilbagevirkende kraft.
  • Der tages ingen gebyr.
  • Enhver prisændring, efter din ordre er foretaget, vil ikke påvirke din ordre, men priserne på købstidspunktet er gyldige.
  • Har du modtaget et tilbud fra os, så skal det pågældende tilbud accepteres inden 14 dage fra afgivelsen.

14 dages fortrydelsesret

 Du har 14 dages fortrydelsesret. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;

a) Har modtaget din vare.

b) Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

c) Får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives enten på mail [email protected] eller telefon 75 66 28 75.

Du kan også udfylde fortrydelsesformularen og sende os pr. mail eller pr. post til:

Sølund Huse
Overby Skovvej 3
8732 Hovedgård
eller
[email protected]

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Du kan til enhver tid efter bestilling af vare hos Sølund Huse annullere din ordre frem til modtagelse af leverings bekræftelse.

Returnering:

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på.

Hvis varen er anvendt udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for havehuse, pavilloner, redskabshuse, garager, legehuse o.l. Udgifterne for returnering af disse varer forventes højst at beløbe sig til ca. 5.500 kr.

  • Special fremstillede varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg. Tages ikke retur.
  • Varer der ikke kan afleveres hos kunde, eller afvises hos kunden ved leveringen kan tages retur. Der tages et returgebyr på de faktiske returneringsomkostninger.
  • Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation, vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage, dog kan der fratækkes et vurderet beløb hvis der er værdiforringelse af varen.

Ved fortrydelses så skal du venligst udfylde denne fortrydelsesformular og sende den til [email protected]

I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstraomkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Sølund Huse
Overby Skovvej 3
8732 Hovedgård

Hvad skal jeg sende med tilbage

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Bemærk! Som kunde betaler du selv fragten for returnering.

Reklamation

Gem manual til evt. reklamation. Manualen indeholder en unik produktionskode, til netop dit hus/vare, derfor kan vi ikke løse en reklamation uden denne viden.
Sørg derfor for, at du altid gemmer din manual.

Skulle du være så uheldig at have en skade eller anden form for reklamation på dit produkt, så bedes du venligst udfylde denne formular – således vi kan hjælpe dig bedst muligt:
Reklamationsformular

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler hos Sølund Huse har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret.

Du har selvfølgelig de mangels beføjelser der følger af købeloven.

Vi vil som udgangspunkt forsøge at afhjælpe en mangel ved at reparere eller ombytte – Vi giver derfor ikke refusion eller kontant tilbagebetaling ved reklamationer.

Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere umiddelbart i forlængelses af udpakning af dine vare fra Sølund Huse.

Vi anbefaler i forbindelse med udpakning af dine vare at du laver en gennemgribende gennemgang af varen for at sikre at alt er leveret og i orden. Dertil må du ikke begynde at samle, male eller på anden vis bruge det beskadige/manglende produkt. Så bortfalder reklamationsretten. (Særligt reklamationer af glas skal ske ved udpakning- vi godtager ikke reklamationer af glas EFTER opsætning)

Er reklamationen berettiget, afhenter vi dine varer gratis.

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt. Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Hvis du selv sender varer retur, skal du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller faktura

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Tillæg : Vi forhandler som standard ikke emner (løsdele)  til modificering eller tilpasning af eksisterende huse.
Vores styklager er udelukkende til reklamation og udbedring af defekter.

Vi tager forbehold for anvendelse af tekst på produktsiderne, downloadet manualer og tegninger, da disse er ikke altid opdaterede.
Ønskes tegninger til brug for forberedelse, skal vi kontaktes direkte.

Sølund Huse kan ikke gøres ansvarlige for uforudsete forsinkelser skyldt eksterne faktorer hos producenten. En forsinkelse er derfor ikke nødvendigvis reklamations eller kompensationsberettiget.

Klagegang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte [email protected]. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag – uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her – http://ec.europa.eu/odr

Fejl ved montage, selvforvoldt skade eller manglende vedligeholdelse

Skulle der være  fejl eller mangler ved købet, så tøv ikke med at kontakte os.
Vi ønsker kun, at I er tilfredse med købet og hvis der er produktionsfejl, fragtskader eller lignende, så kontakt os med det samme og vi dækker selvfølgelig skader indenfor garantien og udbedrer dem med vores håndværkere.

Vær opmærksom på, at hvis skaderne er opstået på grund af fejlmontage,  selvforvoldt skade, uforsigtig omgang med varen, eller manglende vedligeholdelse af varen – så hæfter Sølund Huse ikke for dette.
Men vi vil naturligvis stadig gerne være behjælpelige, dog har udbedring af selv forvoldte fejl og skader et start gebyr på 1.500 kr. og efterfølgende en time på 890 kr.

For at være dækket af garantien, samt have glæde af dit produkt mange år frem, så er det vigtigt at du vedligeholder din vare og dette gøres ved at påføre den korrekt træbeskyttelse efter behov og i de anbefalede mængder. Dette vil medvirke til at dit hus eller andet træprodukt ikke får fugt eller råd skader grundet manglende vedligeholdelse. Vi dækker ikke skader som er direkte forårsaget af manglende vedligeholdelse eller forsømmelse af produktet.
Men vi  dækker naturligvis hvis korrekt vedligeholdelse er blevet udført.

Så skulle du have den mindste tvivl eller blot brug for et godt råd, så kontakt os endelig inden skaden sker.

Sølund Huse har ingen ansatte montage medarbejdere, så ved sager hvor Sølund Huse har henvist til eksterne tømrer eller samarbejdspartner,
der indgås en personlig aftale mellem køber og håndværker og Sølund Huse er derfor blot formidler og ikke ansvarlig for deres arbejde – skulle den eksterne partner / tømrer derfor mod forventning forvolde skade på varen,
så skal du blot tage kontakt direkte til den pågældende partner / tømrer.

e-mærke

solundhuse.dk er en e-mærket webshop, og derfor har du altid adgang til e-mærkets gratis Forbruger Hotline, når du handler hos os.

Du kan kontakte os på tlf. 75 66 28 75. (man-tors. 8.00 – 16.00 og fredag 8.00-15.00) eller på [email protected] som vi besvarer inden for 24 timer i hverdagen

Personoplysninger

For at du kan indgå aftale med os hos Sølund Huse, har vi brug for følgende oplysninger:

  • Navn
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • E-mailadresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Sølund Huse og opbevares i fem år eller så længe det er nødvendigt af hensyn til service eller reklamationer.

Når der indsamles personoplysninger via vores website sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret præcis om, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Vi opbevarer ikke kunde oplysninger krypteret.

Kundeoplysningerne bliver ikke transmitteret.

Der videregives ikke oplysninger til tredje part.

Som registreret hos Sølund Huse har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig.

Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Sølund Huse via e-mail [email protected].

Den dataansvarlige hos Sølund Huse er Jørgen Nielsen

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på [email protected].
Hvis det ikke imod alt forventning ikke er muligt os at finde en tilfredsstillende løsning på en tvist.
så kan du sende en klage til:

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr

Generel info:

Website: solundhuse.dk
Virksomhedens juridiske navn: Sølund Huse
Organisationsform: ApS
CVR: 26928249
Virksomheds adresse: Overby Skovvej 3
8732 Hovedgård
Danmark
E-mailadresse: [email protected]
Telefon: 75662875
Virksomhedens etablerings år: 2002