Betaling
Der kan betales med alle gængse betalingskort. Det er forbundet et kortgebyr med brug af de forskellige betalingsmuligheder. Gebyret for at benytte de respektive betalingskort og -måder, er oplyst i parentesen.
Dankort (0%), Visa Elektron (1,5%), MasterCard (1,5%), Maestro (1,5%), American Expr. (1,25%).
Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra solundhuse.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
Der kan også vælges bankoverførsel – dette kan ligeledes vælges i checkout’en og skulle du have mistet vores bank og reg nummer til overførsel så får du det lige her:
Registeringsnummer: 7160 Konto nummer 1824585
Ved betaling med bankoverførelse forlænges leveringtiden, da ordren først registreres ved modtagelse af overført betaling.
OBS! Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.
Det er endda muligt at betale med EAN nummer hvis det ønsket og kan gøres direkte ved checkout’en i webshoppen.
Ved betaling med betalingskort trækkes beløbet først når din vare læsses på bil for levering. Dette sker oftest dagen før, du modtager varen.
For varer på tidsbegrænset tilbud eller special fremskaffede varer, trækkes beløbet ved køb.
Vælges der at at betales med bankoverførsel, så leveres varen først efter modtagelse af det fulde beløb.
Min ordre
Vi har ingen automatisk system til sporing af din ordre. Så ring til os, så finder vi din vares status. Husk at du altid vil modtage en mail dagen inden levering.
Men du kan altid ringe eller skrive til os, hvis du ønsker en status.
Det er ikke muligt at se tidligere ordrer ved login på website. Hvis du ønsker at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, skal du sende en e-mail til [email protected].
Levering
Vi har størstedelen af vores produkter på lager og de bliver derfor normalt leveret inden for 3 uger.
Har vi ikke produktet på lager så kan leveringstiden var alt fra 1 – 22 uger alt efter produkttype og planlagt produktionstid.
Hos Sølund Huse tilbyder vi gratis fragt på alle vores huse.
Dog med det forbehold at vi får lov til at planlægger din levering så optimalt om muligt.
Dette betyder at du ikke har mulighed for at ønske leveringsdage eller tidspunkter, men vi bestræber os i stedet på at levere til dig hurtigst muligt og du vil altid modtage en mail inden levering.
Det er ikke nødvendigt at du er hjemme på leveringsdagen.
Skal du først bruge dit hus på et senere tidspunkt, så er alle vores huse pakket forsvarligt ind og leveret på en palle, således de kan holde til at stå ude. Skal dit hus ligge ude i en længere periode, så anbefaler vi at du gennemgår at plasten om huset ikke er beskadiget og skulle det mod forventning være dette, så bedes du venligst lægge en presenning el. lignende over.
Vi levere med kran, (ikke palleløfter). Dette har dog den fordel at vi kan 4-6 meter fra fast underlag, og evt. hen over din hæk. For at sikre vi ikke gør skader, så kører vi dog ikke ind i indkørsler, græsplæner, sti-systemer.
Har du en kolonihave, så vurdere vi naturligvis hver enkelt sag individuelt, men mange kolonihave har meget små veje, så derfor leverer vi som udgangspunkt ved levering til en tilhørende parkeringsplads. (Alle dele i vores produkter kan som udgangspunkt flyttes i hånden)
Hvis du har bestilt et havehus, pavillon, legehus, garage eller lignende så leveres “huset” på en palle og helt forseglet i plastik, således det kan holde til at stå ude i en kortere periode uden at tage skade. Vores produkter leveres endvidere i råtræ, hvilket vil sige at det skal have en god grundingsolie og enten heldækkende maling eller træbeskyttelse efter opsætningen.
Andet
De fleste af vores huse leveres med en trykimprægneret sokkelramme, som beskytter huset mod råd og fugt. Ofte findes dette sokkeltømmer nederst i pakken, dette skyldes at sokkeltømmeret er med til at stabilisere pakken da det er både tungt og solidt, men det sikker også at du får gennem gået hele produktet for evt. fejl og mangler inden du går i gang med at samle.
Selvom der er sokkeltømmer med til de fleste huse, er det dog vigtigt at hus/pavillon eller lignende altid står på en solid og plan overfalde. Du kan her læse om nogle af de forskellige muligheder, som vi anbefaler og udbyder.
vi har flere modeller med moduler som er forberedt til isolering. Særligt vores elementbyggede havehuse og redskabshuse er velegnet til dette, disse har sin egen underkategori på shoppen. Du er altid velkommen til at kontakte os hvis du har spørgsmål eller søger gode råd til valg af huse.
Vores produkter leveres helt rå og ovntørre fra savværket, så vi anbefaler at du maler eller oliere huset umiddelbart efter opsætning – både inde og ude.
Hvor ofte du skal male er helt an på malingstype, farve og hvor udsat det er for vind og vejr. Typisk ser vi at vores produkter skal have maling hver 2-3år.
Da det jo er træ, vi leverer, kan der forekommer enkelte afrivninger ved knaster samt svindrevner, der vil kræve spartling og efterfølgende slibning.
Vi anbefaler ikke anvendelse ad farveløs olie/maling som dækkende olie.
Manual og montage kit (søm skruer, håndtag og beslag) findes altid længere nede i pakken.
Du er altid velkommen til at ringe på tlf. 75 66 28 75. Vi forsøger altid at være ved telefonen. Der kan dog være perioder, hvor vores telefon er overbelastet. Det kan derfor anbefales, at vi kontaktes pr. mail [email protected] , hvis du ikke kommer igennem første gang.
Hvad med montage?
I udgangspunktet er vores havehuse, pavilloner, legehuse og lignende til tænkt, at du sammen med en god ven eller kollega kan samle selv. Husene leveres nemlig som færdige “samle selvsæt”, det anbefales dog at du har en hvis gør det selv ånd eller bare er nogenlunde handy.
Ønsker du den nemme måde og ikke lige har mulighed for at samle huset selv, så har vi nogle dygtige og erfarende samarbejdspartner, som kan samle huset for dig. Kontakt blot vores kundeservice for at hører om mulighederne.
Oh Ohh
Vi lægger stor vægt på, at alle vores huse bliver produceret med omhu, pakket sikkert og forseglet forsvarligt. Vi ønsker, at de når frem til dig i perfekt stand. Men vi ved, at uheld kan ske undervejs. Hvis du modtager dit produkt, og der er sket en skade, så fortvivl ikke – vi er her for at hjælpe! Følg venligst disse trin, så vi hurtigt og effektivt kan assistere dig:
- Send billeder af skaden: Tag klare billeder af skaden, og sørg for, at de ikke er taget for tæt på. Dette hjælper os med at vurdere omfanget af skaden.
- Beskriv skaden: Giv os en detaljeret beskrivelse af skaden. Dette kan inkludere, hvor på produktet skaden er, og hvordan den ser ud.
- Send forside af manualen: Tag et billede af forsiden af manualen, som du finder i pakken. Dette hjælper os med at identificere præcis, hvilket produkt du har modtaget.
Vigtigt:
Inden du går i gang med at samle eller male dit hus, bedes du gennemgå det nøje. Hvis vi i værste fald skal ombytte dit hus til et nyt, er det afgørende, at vi kan få dit produkt retur i samme stand, som du har modtaget det.
Send alle oplysningerne til vores kundeservice via e-mail, og vi vil tage os af resten. Vi bestræber os på at gøre processen så smidig og ubesværet som muligt for dig.
Da langt de fleste af vores produkter er produceret i træ som er et organisk materiale, så er små afrivninger, knaster og farveforskel i træet forventeligt og derfor ikke reklamationsberettiget.
Hvad hvis jeg søger et beboelses hus?
Sølund Huse forhandler ikke godkendte annekser, sommerhuse eller helårshuse i forhold til bygningsreglementet. Hos os finder du kun havehuse, kolonihavehuse, pavilloner, redskabshuse mm. Men frygt ej, disse godkendte huse er præcis hvad vi forhandler hos vores søster firma Sølund Living, som du kan besøge lige her: http://solundliving.dk/