Ofte stillede spørgsmål

COVID-19: Hvad med (min) bestilling?

  • Vi er så heldige at vi er en webshop og med mulighed for telefonisk bestilling – så du kan bestille trygt og sikkert uden kontakt
  • Alle vores biler er med fjern-kran, så vores chauffører kan læsse af på afstand, således i ikke behøver nærkontakt.

COVID-19: Kan jeg besøge jeres udstilling?

Vi følger naturligvis statens anbefalinger og tager de nødvendige forholdsregler med sprit tilgængelig rundt i udstillingen. 

  •  Vi har bemanding i udstillingen inden for åbningstiderne, og du kan også ringe på 75 66 28 75 og få rådgivning og telefonisk guide, mens du går rundt blandt vores mange huse. 

Hvad kan jeg betale med?

Der kan betales med alle gængse betalingskort. Det er forbundet et kortgebyr med brug af de forskellige betalingsmuligheder. Gebyret for at benytte de respektive betalingskort og -måder, er oplyst i parentesen.
Dankort (0%), Visa Elekrton (1,5%), mastercard (1,5%), Meastro (1,5%), American Expr. (1,25%).
Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra solundhuse.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Der kan også vælges bankoverførsel. Ved betaling med bankoverførelse forlænges leveringtiden, da ordren først registreres ved modtagelse af overført betaling.
OBS! Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.

Kan jeg ringe til jer?

Du er altid velkommen til at ringe på tlf. 75 66 28 75. Vi forsøger altid at være ved telefonen. Der kan dog være perioder, hvor vores telefon er overbelastet. Det kan derfor anbefales, at vi kontaktes pr. mail info@solundhuse.dk , hvis du ikke kommer igennem første gang.

Hvornår trækker I pengene?

Ved betaling med betalingskort trækkes beløbet først når din vare læsses på bil for levering. Dette sker oftest dagen før, du modtager varen.
For varer på tidsbegrænset tilbud eller special fremskaffede varer, trækkes beløbet ved køb.

Kan jeg spore min ordre?

Vi har ingen automatisk system til sporing af din ordre. Så ring til os, så finder vi din vares status. Husk at du altid vil modtage en mail dagen inden levering.

Kan jeg se tidligere ordrer?

Det er ikke muligt at se tidligere ordrer ved login på website. Hvis du ønsker at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, skal du sende en e-mail til info@solundhuse.dk.

Hvor lang er leveringstiden?

Vi har størstedelen af vores produkter på lager og de bliver derfor normalt leveret inden for 3 uger – dog grundet Covid-19 kan længere leveringstider forekomme. 
Har vi ikke produktet på lager så kan leveringstiden var alt fra 1 – 8 uger alt efter produkttype og planlagt produktionstid. 

Hvordan leveres huset?

Hvis du har bestilt et havehus, pavillon, legehus, garage eller lignende så leveres “huset” på en palle og helt forseglet i plastik, således det kan holde til at stå ude i en længere periode uden at tage skade. 
Vores produkter leveres endvidere i råtræ, hvilket vil sige at det skal have en god grundingsolie og enten heldækkende maling eller træbeskyttelse efter opsætningen. 

Hvad gør jeg med fundament?

Vores huse leveres med en trykimprægneret sokkelramme, som beskytter huset mod råd og fugt. 
Dog skal huset stå på en solid og plan overfalde. Du kan her læse om nogle af de forskellige muligheder, som vi anbefaler og udbyder.

Hvornår skal jeg male?

Vores produkter leveres helt rå og ovntørre fra savværket, så vi anbefaler at du maler eller oliere huset umiddelbart efter opsætning.
Hvor ofte du skal male er helt an på malingstype, farve og hvor udsat det er for vind og vejr.  Typisk ser vi at vores produkter skal have maling hver 2-3år.