Ofte stillede spørgsmål

COVID-19: Hvad med (min) bestilling?

  • Vi er så heldige at vi er en webshop og med mulighed for telefonisk bestilling – så du kan bestille trygt og sikkert uden kontakt
  • Vi har vores helt egne chaufføren og med størstedelen af husene på lager, ja så tilbyder vi stadig forholdsvis hurtig levering.
  • Alle vores egne biler er med fjern-kran så vores chauffører kan læsse af på afstand således i ikke behøver nærkontakt.

COVID-19: Kan jeg besøge jeres udstilling?

Vi følger naturligvis statens anbefalinger hvilket har følgende betydninger:

  • Book venligst en tid hvis du vil besøge vores udstilling – så kan du gå rundt sikkert og trygt ( Klik her og book en tid
  • Ingen bemanding i udstillingen – men vi har skilte og informationer i hvert enkelt af vores huse og du er altid velkommen til at ringe på 75 66 28 75 og få rådgivning og telefonisk guide mens du går rundt blandt vores mange huse. 

Hvad kan jeg betale med?

Der kan betales med alle gængse betalingskort. Det er forbundet et kortgebyr med brug af de forskellige betalingsmuligheder. Gebyret for at benytte de respektive betalingskort og -måder, er oplyst i parentesen.
Dankort (0%), Visa Elekrton (1,5%), mastercard (1,5%), Meastro (1,5%), American Expr. (1,25%).
Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra solundhuse.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Der kan også vælges bankoverførsel. Ved betaling med bankoverførelse forlænges leveringtiden, da ordren først registreres ved modtagelse af overført betaling.
OBS! Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.

Kan jeg ringe til jer?

Du er altid velkommen til at ringe på tlf. 75 66 28 75. Vi forsøger altid at være ved telefonen. Der kan dog være perioder, hvor vores telefon er overbelastet. Det kan derfor anbefales, at vi kontaktes pr. mail info@solundhuse.dk , hvis du ikke kommer igennem første gang.

Hvornår trækker I pengene?

Ved betaling med betalingskort trækkes beløbet først når din vare læsses på bil for levering. Dette sker oftes dagen før du modtager varer.
For varer på tidsbegrænset tilbud eller special fremskaffede varer, trækkes beløbet ved køb.

Kan jeg spore min ordre?

Vi har ingen automatisk system til sporing af din ordre. så ring til os, så finder vi din vares status.

Kan jeg se tidligere ordre?

Det er ikke muligt at se tidligere ordrer ved login på website. Hvis du ønsker at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, skal du sende en e-mail til info@solundhuse.dk.

Hvor lang er leveringstiden?

Vi har størstedelen af vores produkter på lager og de bliver derfor normalt leveret inden for 10 dage. 
Har vi ikke produktet på lager så kan leveringstiden var alt fra 1 – 8 uger alt efter produkttype og planlagt produktionstid. 

Hvordan leveres huset?

Hvis du har bestilt et havehus, pavillon, legehus, garage eller lignende så leveres “huset” på en palle og helt forseglet i plastik således det kan holde til at stå ude i en længere periode uden at tage skade. 
Vores produkter leveres endvidere i råtræ, hvilket vil sige at det skal have en god grundingsolie og enten heldækkende maling eller træbeskyttelse efter opsætningen. 

Hvad gør jeg med fundament?

Vores huse leveres med en trykimprægneret sokkelramme, som beskytter huset mod råd og fugt. 
Dog skal huset stå på en solid og plan overfalde. Du kan her læse om nogle af de forskellige muligheder, som vi anbefaler og udbyder.

Hvornår skal jeg male?

Vores produkter leveres helt rå og ovntørre fra savværket, så vi anbefaler at du maler eller oliere huset umiddelbart efter opsætning.
Hvor ofte du skal male er helt an på malingstype, farve og hvor udsat det er for vind og vejr.  Typisk ser vi at vores produkter skal have maling hver 2-3år.