Ofte stillede spørgsmål

Hvad kan jeg betale med?

Der kan betales med alle gængse betalingskort. Det er forbundet et kortgebyr med brug af de forskellige betalingsmuligheder. Gebyret for at benytte de respektive betalingskort og -måder, er oplyst i parentesen.
Dankort (0%), Visa Elekrton (1,5%), mastercard (1,5%), Meastro (1,5%), American Expr. (1,25%).
Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra solundhuse.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Der kan også vælges bankoverførsel. Ved betaling med bankoverførelse forlænges leveringtiden, da ordren først registreres ved modtagelse af overført betaling.
OBS! Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.

Kan jeg ringe til jer?

Du er altid velkommen til at ringe på tlf. 75 66 28 75. Vi forsøger altid at være ved telefonen. Der kan dog være perioder, hvor vores telefon er overbelastet. Det kan derfor anbefales, at vi kontaktes pr. mail info@solundhuse.dk , hvis du ikke kommer igennem første gang.

Hvornår trækker I pengene?

Ved betaling med betalingskort trækkes beløbet først når din vare læsses på bil for levering. Dette sker oftest dagen før, du modtager varen.
For varer på tidsbegrænset tilbud eller special fremskaffede varer, trækkes beløbet ved køb.
Vælges der at at betales med bankoverførsel, så leveres varen først efter modtagelse af det fulde beløb

Kan jeg spore min ordre?

Vi har ingen automatisk system til sporing af din ordre. Så ring til os, så finder vi din vares status. Husk at du altid vil modtage en mail dagen inden levering.

Kan jeg se tidligere ordrer?

Det er ikke muligt at se tidligere ordrer ved login på website. Hvis du ønsker at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, skal du sende en e-mail til info@solundhuse.dk.

Hvor lang er leveringstiden?

Vi har størstedelen af vores produkter på lager og de bliver derfor normalt leveret inden for 3 uger.
Har vi ikke produktet på lager så kan leveringstiden var alt fra 1 – 22 uger alt efter produkttype og planlagt produktionstid.

Kan jeg selv bestemme leveringsdato og tidspunkt?

Hos Sølund Huse tilbyder vi gratis fragt på alle vores huse.
Dog med det forbehold at vi får lov til at planlægger din levering så optimalt om muligt.
Dette betyder at du ikke har mulighed for at ønske leveringsdage eller tidspunkter, men vi bestræber os i stedet på at levere til dig hurtigst muligt og du vil altid modtage en mail inden levering.

Det er ikke nødvendigt at du er hjemme på leveringsdagen.

Skal du først bruge dit hus på et senere tidspunkt, så er alle vores huse pakket forsvarligt ind og leveret på en palle, således de kan holde til at stå ude. Skal dit hus ligge ude i en længere periode, så anbefaler vi at du gennemgår at plasten om huset ikke er beskadiget og skulle det mod forventning være dette, så bedes du venligst lægge en presenning el. lignende over.

Hvordan leveres huset?

Hvis du har bestilt et havehus, pavillon, legehus, garage eller lignende så leveres “huset” på en palle og helt forseglet i plastik, således det kan holde til at stå ude i en længere periode uden at tage skade. Vores produkter leveres endvidere i råtræ, hvilket vil sige at det skal have en god grundingsolie og enten heldækkende maling eller træbeskyttelse efter opsætningen.

Hvad gør jeg med fundament?

Vores huse leveres med en trykimprægneret sokkelramme, som beskytter huset mod råd og fugt.
Dog skal huset stå på en solid og plan overfalde. Du kan her læse om nogle af de forskellige muligheder, som vi anbefaler og udbyder.

Hvornår skal jeg male?

Vores produkter leveres helt rå og ovntørre fra savværket, så vi anbefaler at du maler eller oliere huset umiddelbart efter opsætning.
Hvor ofte du skal male er helt an på malingstype, farve og hvor udsat det er for vind og vejr.  Typisk ser vi at vores produkter skal have maling hver 2-3år.
Da det jo er træ, vi leverer, kan der forekommer enkelte afrivninger ved knsater samt svindrevner, der vil kræve spartling og efterfølgende slibning.
Vi anbefaler ikke anvendelse ad farveløs olie/maling som dækkende olie.